Beautysecrets

Az 5 legjobb nyári sport

2019. július 02. - Beautysecrets

Hosszú nappalok, meleg éjszakák, forróság: a nyári hónapokat nem csak a nyaralás, a strandolás és az esti szabadtéri programok miatt szeretjük. Vannak sportok, amikre csak ilyenkor van alkalmunk, érdemes hát kihasználni a jó időt és kipróbálni mindent, amire csak lehetőségünk nyílik. Mozgásformák, amiket ne hagyjunk ki idén nyáron!

SUP

Az utóbbi évek nagy slágere: a SUP., azaz a “stand up paddle”. A Hawaii szigetéről származó sporthoz nincs szükség hullámra, bármilyen vízfelületen élvezhető. A lényege, hogy egy szörfdeszka szerű, széles, csúszásmentes felületű eszközön állva lassan evezünk. Az elsőre nehéznek tűnő, ám a deszka szélessége miatt könnyen megtanulható, egyre népszerűbb vízisport kortól függetlenül élvezethő.

A deszkán egyensúlyozás fejleszti az egyensúlyérzéket és az állóképességet, de nincs szükség folyamatos erőbedobásra. Ha megszoktuk és stabilan  elhelyezkedtünk, már csak eveznünk kell és nyugodtan élvezhetjük a természet közelségét. SUP deszkát a legtöbb tavon bérelhetünk, de akár a Dunán is kipróbálhatjuk, nagyszerű módja ez a városnézésnek is!

Strandröplabda

Az egész testet megmozgató, szórakoztató és könnyen megtanulható strandröplabda klasszikus nyári labdajáték. Nem kell hozzá sok, csak egy homokos pálya, egy háló és egy labda. A szórakozás, az izomláz és az izzadás garantált, de a strandröplabda fejleszt is: reflexeket, koordinációs készséget és a láb izmait.

A nagyobb tavaink mellett egyre több pályát találunk, de a népszerűsége és az egyszerűsége miatt egyre több üdülőhelyen van lehetőségünk kipróbálni ezt a játékot. De legyünk óvatosak, az árnyék nélküli pályákon könnyen napszúrást kaphatunk vagy leéghetünk, ezért mindig óvjuk a bőrünket napkrémmel, a fejünket kalappal és gyakran álljunk meg inni. Ha megfelelően hidratáltak vagyunk, a játék is jobban fog menni!

Evezés

A nyaralóhelyeken szinte mindenhol bérelhetünk egyszerű kajakot, vagy kenut, evezhetünk egyedül és párban is, de családi és baráti program is lehet: az egyre népszerűbb sárkányhajóba többen is beférünk, az evezésben pedig egy profi vezető segít majd. A kajakozáshoz és a kenuhoz nem kell nagy előképzettség, egy kis gyakorlás után állóvízben könnyen tudunk majd haladni.

Fontos, hogy ha nem tudunk biztonsággal úszni, inkább húzzunk a parton mentőmellényt. Az evezéstől szépen izmosodik a felsőtestünk: fejleszti a törzs izmait, a vállunkat és a karunkat is, úgyhogy másnap számítsunk az izomlázra. A bőrünk védelme mellett a napszemüveget se felejtsük a parton, hiszen a vízről visszatükröződő napsugarak erősen vakítanak. Bátrabbak kipróbálhatják a raftingolást, azaz  a vadvízi evezést is, ahol gyors folyású, sziklák között kanyargó hegyi patakokon ereszkedhetünk le egy túravezető utasításait követve.

Jóga a szabadban

Ha eddig csak teremben, zenei kísérettel jógáztunk, érdemes megpróbálni a természetben is. A természet közelsége feltölt és egy sokkal gazdagabb élményt nyújt, mintha steril falak között végeznénk a gyakorlatokat. Mindegy hogy a hegyek között, tengerparton, egy kis tisztáson, vagy a homokban állunk neki, a lényeg hogy a környezetünk nyugodt legyen.

Vigyünk magunkkal jógaszőnyeget, melegítsünk be és keressünk egy stabil, biztos terepet, ahol nem fog belesüppedni a lábunk és nincsenek kiálló, éles kövek. Lélegezzünk mélyeket és figyeljük a természet hangjait, a szabadban végzett jóga biztosan feltölt és ellazít majd.

Futás

Az igazi függőknek nem kell nyár: télen, hidegben, zuhogó esőben és sötétben is lefutják a maguk kilométereit. De azért azzal a legnagyobb futók is biztosan egyetértenek, hogy egy langyos nyári hajnal, vagy egy balzsamos este nagyon kellemes egy könnyű kocogásra. Nincs szükség különösebb felszerelésre, nem kell melegen öltözni, szélvédelemről gondoskodni, csak a futócipőre, kényelmes ruhára és ránk van szükség. Van, aki szereti a kihívásokat és kifejezetten élvezi, ha nagy melegben futhat, de ezzel vigyázzunk. A tűző nap égeti a bőrünket, melegíti a fejünket, a fokozott izzadástól pedig könnyen kiszáradunk.

Ha napközben készülünk futni, legyen nálunk víz, ne éhesen induljunk neki és védjük a fejünket az erős naptól. Ha pedig úgy érezzük, hogy sok, ne szégyelljünk megállni. Inkább váltsunk tempós sétára, ha nem érezzük jól magunkat. Ha pedig mindig szerettük volna kipróbálni, hogy milyen éjszaka, fejlámpával futni, a nyár a legjobb alkalom rá. Álljunk össze többen, keressünk egy biztonságos, sima terepet és kocogjunk egyet a tiszta nyári langyos estén, biztosan jobban is fogunk aludni utána.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.